Општество
КАЗНАТА ЗА ОДЗЕМАЊЕ НА ВОЗАЧКАТА ДОЗВОЛА ЌЕ ВАЖИ ВО ЦЕЛА ЕУ
05.04.2025
Европскиот парламент и претставниците на земјите членки на Европската Унија постигнаа договор за новата директива која ќе овозможи забраната за возење издадена во која било земја членка на ЕУ да важи на целата територија на целата Унија. Оваа значајна промена носи ново ниво на координација во сообраќајната политика на Европската Унија и ја зголемува безбедноста на патиштата во сите 27 земји-членки.
Според новиот договор, доколку возач направи тежок сообраќаен прекршок во некоја од земјите на ЕУ, казната со одземање на возачката дозвола ќе важи и во земјата каде што е издадена дозволата. Ова претставува значителна промена во однос на досегашната практика, според која забраната за возење се применувала само во државата во која е сторен прекршокот.
Државата која ја издала возачката дозвола ќе има обврска да ја спроведе забраната за возење на територијата на целата Европска Унија, што значи дека возачите повеќе нема да можат да ги избегнат последиците од тешките прекршоци со преминување на границата.
Кои прекршоци предизвикуваат забрана за возење во ЕУ?
Новата регулатива особено ќе се однесува на најтешките сообраќајни прекршоци како што се возење под дејство на алкохол, значително пречекорување на дозволената брзина или предизвикување сообраќајни незгоди со смртни последици. За да важи забраната низ ЕУ, таа мора да биде издадена за период од најмалку три месеци и да се исцрпат сите правни лекови.
Досега казната за одземање на возачката дозвола целосно важеше само во државата во која е издадена. Во случај на прекршоци во други земји-членки, забраната за возење се применуваше само на територијата на државата во која е изречена казната, што создаде правни дупки што некои возачи ги искористија.
Покрај стандардизирањето на системот на казни, Европскиот парламент и земјите-членки се договорија и за воведување дигитални возачки дозволи кои ќе важат во цела ЕУ. Овој проект треба да се реализира до 2030 година и дополнително ќе ја олесни контролата и спроведувањето на сообраќајните прописи.
Европскиот совет и Европскиот парламент треба официјално да ги усвојат овие планови, но ова се смета за обична формалност, бидејќи суштинскиот договор веќе е постигнат меѓу клучните актери, пренесува Телеграф.