Црвен Крст Охрид, и оваа година продолжува со обезбедување на бесплатна социјална услуга лична асистенција на лица со попреченост. 

Оваа значајна услуга се реализира благодарение на поддршката од Министерството за социјална политика, демографија и млади на Р.С.М. 

Целта на оваа услуга е да се овозможи подобар квалитет на живот за лицата со попречености, преку индивидуализиран пристап кој обезбедува поддршка во секојдневните активности, како и промовирање на социјална инклузија и самостојност на корисниците. 

Со имплементација на оваа услуга, Црвен Крст Охрид продолжува да придонесува за еднакви можности за сите граѓани на Охрид и Дебрца, создавајќи услови за повисоко ниво на социјално учество и интеграција на лицата со попречености во заедницата, а тоа се: 

– создавање услови за повисоко ниво на социјално учество на лицата со попречености (социјална интеграција и инклузија) 

– спречување на институционализација 

– подобрување на квалитетот на живот на лицата со попречености 

Што е личната асистенција и како ние работиме:
1. Во однос на возраста:
– лична асистенција за деца 

– лична асистенција за возрасни 

– лична асистенција на стари лица 

2. Во однос на местото:
– лична асистенција дома 

– лична асистенција во установа за социјална заштита 

– лична асистенција на училиште 

– лична асистенција на работа 

– лична асистенција во здравствени установи 

– лична асистенција во јавните служби и сл. 

3. Во однос на видот на попреченост:
– лична асистенција за лица со моторни нарушувања (тешка и најтешка телесна попреченост) 

– лична асистенција за слепи лица 

4. Во однос на содржината на активностите:
– физичка поддршка и помош 

– когнитивна поддршка и помош 

– психосоцијална поддршка и помош 

5. Во однос на времето на спроведување на активностите:
– секојдневна поддршка и помош 

– повремена поддршка и помош 

– привремена поддршка и помош 

5. Нашите принципи за лична асистенција:
– сеопфатност 

– навременост 

– континуитет 

– тимска работа 

6. Фази на лична асистенција:
– запознавање на личниот асистент со конкретната задача 

– запознавање на личниот асистент и корисникот на услугата 

– договарање за времето и динамиката на давањето услугата 

– развој на доверливи односи 

– психосоцијална поддршка и лична помош 

– евалуација на квалитетот на дадената услуга 

7. Пристапи во работата:
– индивидуален 

– прогресивен 

– активен 

– користење на преостанатите способности 

8. Ниво на помош:
– специфична помош 

– поддршка (помош) 

– набљудување (надзор) 

9. Воспоставување на услугата со учество на корисници на услугата лична асистенција:
– дефинирање на потреби на корисникот 

– избор на услуги и одредување на време и место на користење на услугата 



– избор на личен асистент 

– учество во подготовка на протоколи и работни листи (договорни услуги) 

– проценка на задоволство од добиената услуга 

10. Личната асистенција ја обезбедува личен асистент – специјално обучено лице, кој поседува соодветни знаења, вештини и техники. 


