Компании
Многу добри полугодишни резултати – Групација Триглав ја подобри прогнозата за годишниот деловен резултат

Групација Триглав постигна многу добри резултати во првата половина од оваа година.
Нејзиниот вкупен обем на деловно работење достигна 942,9 милиони евра, што е за 2
отсто помалку од минатата година, а земајќи го предвид ефектот од загубата на премијата поради укинување на дополнително здравствено осигурување во Словенија, забележа раст од 9 отсто. Оствари 89,5 милиони евра деловна добивка пред оданочување (12,1 милион евра во истиот период во 2023 година), додека нето деловниот резултат изнесува 75,4 милиони евра (11,4 милиони евра минатата година). За ова најмногу придонесе осигурителниот дел од деловното работење на сегментот Имот, а сите деловни сегменти на Групацијата работеа успешно. Работењето на Групацијата во доменот на штети беше релативно поволно во првата половина од годината, при што проценетите штети од природни масовни штетни настани не се разликуваат во голема мера од нивоата од претходните години. Групацијата, за првата половина од годинава проценува дека ќе го надмине планираниот годишен деловен резултат пред оданочување и предвидува дека ќе оствари меѓу 130 и 150 милиони евра. Групацијата и оваа година ја одржува финансиската стабилност и капитализација на соодветно ниво, доследно спроведува стратегија во насока на раст, развој и одржливи амбиции и се стреми да биде стабилна, сигурна и профитабилна инвестиција за инвеститорите.
ДЕЛОВЕН РЕЗУЛТАТ НА ГРУПАЦИЈАТА ТРИГЛАВ
Групацијата во првата половина од оваа година оствари деловен резултат пред оданочување од 89,5 милиони евра (2023: 12,1 милион евра), додека нето деловниот резултат изнесува 75,4 милиони евра (2023: 11,4 милиони евра). Матичната компанија на Групација Триглав, Заваровалница Триглав, оствари деловен резултат пред оданочување од 63,4 милиони евра (2023: 29,1 милион евра) и нето деловен резултат од 53,8 милиони евра (2023: 24,6 милиони евра). Претседателот на Управниот одбор на Заваровалница Триглав, Андреј Слапар, изјави: „По минатата година, кога еднократни настани влијаеа негативно на резултатите, најавивме, согласно нашата стратегија, нормализирање на работењето за оваа година. Задоволни сме што бевме многу успешни во ова во првата половина од годината, бидејќи по ветувачкиот прв квартал, успехот го повторивме и во вториот квартал. Сите деловни сегменти придонесоа за многу добри полугодишни резултати на Групација Триглав, но најголем придонес имаше осигурителната дејност во сегментот Имот.“
Групација Триглав, повеќе од две третини од полугодишниот резултат пред оданочување, т.е. 62,1 милион евра, оствари во доменот на осигурителната дејност, при што сегментот Имот оствари резултат од 52,2 милиони евра (2023: 20,3 милиони евра). На ова влијаеше зголемениот обем на осигурување на клиентите и растот на продажбата на меѓународните пазари врз основа на принципот на слободен проток на услуги (ФОС бизнис), а дополнително влијание имаа и досегашните зголемувања на премиските стапки и бројните мерки преземени во доменот на преземање ризици во осигурување. Во осигурителниот сектор, сегментот Живот оствари резултат од 9,8 милиони евра (2023: 5,6 милиони евра), додека сегментот Здравство, по минатогодишната загуба, годинава имаше позитивен резултат. Резултатот во инвестицискиот сегмент од работењето достигна 20,8 милиони евра (2023: 14,0 милиони евра), на што најмногу влијаеја зголемените приходи од камати. Неосигурителната дејност оствари резултат од 6,6
милиони евра (2023: 4,3 милиони евра), а нејзиниот раст доаѓа главно од управувањето со средствата на клиентите во заеднички инвестициски фондови и индивидуалното управување.
За работењето на Групација Триглав до крајот на годината, Претседателот на Управниот
одбор на Заваровалница Триглав, Андреј Слапар, рече: „Планиравме, Групација Триглав во 2024 година да постигне деловен резултат пред оданочување меѓу 100 и 120 милиони евра. По полугодието, проценуваме дека ќе го надминеме и ќе постигнеме меѓу 130 и 150 милиони евра. Притоа, ги зедовме предвид очекуваните деловни услови до крајот на годината, меѓу кои, најнеизвесни фактори се природните масовни штетни настани, кои што на годишна основа вообичаено се поинтензивни во вториот и третиот квартал. Поставивме амбициозни цели и нашиот тим во Триглав посветено работи на нивно успешно остварување, за што им благодарам многу“.
НАЈВАЖНИ ДЕЛОВНИ ИНДИКАТОРИ НА ГРУПАЦИЈАТА ВО ПРВАТА ПОЛОВИНА ОД 2024 ГОДИНА
Вкупниот деловен обем на Групација Триглав достигна 942,9 милиони евра, што е за 2 отсто помалку од минатата година. Но, ако се земе предвид ефектот од загубата на премијата поради укинување на дополнителното здравствено осигурување, обемот забележа раст од 9 проценти. Освен во Словенија, каде што обемот беше под влијание на споменатиот ефект, Групацијата ја зајакна премијата на повеќето други пазари во регионот Адриа (вкупен раст од 7 проценти) и во пошироката меѓународна средина (раст од 16 проценти). Групацијата продолжува успешно да го зајакнува уделот на премијата од пазарите надвор од Словенија. Ова учество се зголеми на 20,6 отсто (2023: 18,6 отсто), учеството на Словенија се намали на 57,9 отсто (2023: 63,3 отсто), додека уделот на меѓународното осигурување и реосигурување достигна 21,6 отсто (2023: 18,1 отсто).
Работењето во доменот на штети на Групацијата беше релативно поволно во првата половина од годината. Побарувањата остварени на ниво на Групација во вкупен износ од 287,3 милиони евра се намалени за 34% споредено со истиот период минатата година, при што се намалени во сите три сегменти на осигурување, но најзабележително во сегментот Здравје. Ова главно се должи на овогодинешното укинување на дополнителното здравствено осигурување во Словенија. Во првата половина од годината, проценетата вредност на штетите од природни масовни штетни настани изнесува 10,0 милиони евра, што не отстапува значително од нивото во претходните години. Оперативните расходи, заедно со другите поврзани расходи за услуги за
осигурување на Групација Триглав, се зголемени за 4 отсто, на 214,6 милиони евра. Во
согласност со активностите на Групацијата, најголемо учество имаат трошоците за работна сила, 45%, додека најголем раст од 18% имаат трошоците за обезбедување на осигурување. Последното е последица на зголемениот обем на работа на пазарите надвор од регионот Адриа и продажбата преку надворешни продажни канали.
Комбинираниот количник во сегментите Имот и Здравје во првата половина од годината изнесуваше поволни 90,6 отсто (2023: 102,0 отсто). Профитабилноста на новиот бизнис во сегментот Живот достигна 14,1 отсто (2023: 13,1 отсто). Останатите сеопфатни приходи изнесуваат 3,8 милиони евра (минатата година: 9,3 милиони евра). Годишниот принос на капиталот е 17,3 отсто (2,6 отсто во 2023), а порастот е пред сѐ резултат на повисокиот нето деловен резултат. Членот на Управниот одбор на Заваровалница Триглав, Урош Иванц, рече: “Нашите показатели се значително подобрени, споредено со претходниот период. Комбинираниот количник во сегментите Имот и Здравје е на поволно ниво, на што најмногу влијаеше намалениот штетен количник, како резултат на зголемениот обем на работење и бројните мерки, спроведени во делот на преземање и управување со ризици во осигурување.”
Вкупните средства под управување на Групацијата на крајот на првата половина од годината изнесуваат 5.329,3 милиони евра, што е за 10 отсто повеќе во однос на крајот на 2023 година. Компаниите на Групацијата управуваа со сопствени средства, со средства на осигурените лица кои го преземаат инвестицискиот ризик и финансиските вложувања од финансиски договори во износ од 3.572,1 милиони евра (5 отсто повеќе од крајот на 2023 година). Составот на ова портфолио е споредлив со состојбата на крајот на 2023 година. Профитабилноста на финансиските инвестиции на Групацијата, без инвестициите во корист на осигурениците кои го преземаат инвестицискиот ризик, се зголеми за 1,1 процентен поен во однос на минатата година и изнесува 3,0 отсто.
Групацијата Триглав останува финансиски стабилна, адекватно ликвидна и капитализирана на соодветно ниво. Тоа го потврдува и високиот кредитен рејтинг “А“ добиен годинава, со стабилна прогноза на среден рок, на агенцијата за кредитен рејтинг S&P. Членот на Управниот одбор на Заваровалница Триглав, Урош Иванц, објасни: „Внимателно управуваме со ризиците на кои сме изложени. Како дел од континуираните активности на ефикасно управување со капиталот на Групацијата, на почетокот на јули успешно издадовме нова субординирана обврзница.“
Групацијата се грижи за рационализација и оптимизација на своето работење и во таа насока работи и оваа година. Претседателот на Заваровалница Триглав Андреј Слапар додаде: „По минатогодишното регулирање на цените на дополнителното здравствено осигурување во Словенија и последователното повлекување на овие производи од пазарот оваа година, започнавме процес на спојување на подружницата за здравствено осигурување со матичната компанија. На почетокот на јули го прифативме понудениот надоместок во согласност со соодветната владина уредба“.
Групацијата постојано ги следи дефинираните стратешки насоки. И оваа година, имајќи ги предвид потребите на клиентите, развива осигурителни производи, дигитализира и
автоматизира менаџирање на штети и други процеси и внимателно воведува вештачка
интелигенција. Како осигурителна и финансиска групација, спроведува активности за
финансиска писменост и едукација на јавноста за изложеноста на ризици дома и на патиштата, а оваа година дополнително ги едуцираше клиентите за проценка на ризикот од природни катастрофи, покривајќи поплави, земјотреси, град и молњи. Во своето работење, Групацијата се придржува до својата заложба за одржливост, што се рефлектира во секој аспект од нејзините активности, вклучувајќи ги и напорите за намалување на јаглеродниот отпечаток и за промовирање на еднаквоста и транспарентноста.
ГРУПАЦИЈАТА ТРИГЛАВ НА МАКЕДОНСКИОТ ПАЗАР
Групацијата Триглав на македонскиот пазар ја сочинуваат компаниите Триглав Осигурување, Триглав Осигурување Живот и Триглав пензиско друштво. Компаниите Триглав Осигурување и Триглав Осигурување Живот во првата половина од 2024 година ја зголемија вкупната бруто полисирана премија на износ од 19,9 милиони евра (на крајот на првото полугодие од 2023 година изнесуваше 16 милиони евра). Групацијата, која имаше пазарен удел од 14,7 отсто на крајот на првиот квартал од 2024 година (што е за 1,3 отсто повеќе во однос на првиот квартал претходната година), ја зазема третата позиција на македонскиот пазар.
Триглав Осигурување во првата половина од годината оствари раст на премијата и ја потврди лидерската позиција на пазарот на неживотно осигурување. „Во денешниот дигитален свет, посветени сме на искористување на моќта на технологијата за да обезбедиме исклучително корисничко искуство. Затоа, во првата половина од годината работевме на оптимизирање на дигитални решенија за клиентите и за внатрешните процеси, кои што придонесуваат кон поефикасно работење и подобрување на задоволството на клиентите. Истражувањата покажуваат дека нашите клиенти и јавноста го препознаваат квалитетот на производите и услугите што ги нуди Триглав Осигурување, за што потврда се и сертификатот за квалитет Qudal Quality Medal и Best Buy Award наградата што компанијата ги освои оваа година“, изјави Главниот извршен директор на компанијата, г. Ѓорѓе Војновиќ.
Во првата половина од годината и Триглав Осигурување Живот оствари раст на премија и на пазарниот удел. „И во првата половина од оваа година го продолжуваме континуираниот раст кај сите продажни канали и тарифи. Сето ова е резултат на препознавање на барањата на клиентите и понуда од која тие би имале најголем бенефит. Триглав Живот веќе неколку квартали останува на водечката позиција по бројот на продадени полиси за животно осигурување, што ни говори дека клиентите нѐ препознаваат како партнер на кој што можат да му веруваат при инвестирањето на своите средства“, изјави Христина Џамбазовска Анастасов, Генерален директор на Триглав Осигурување Живот АД, Скопје.
Истовремено, Триглав пензиско друштво го задржа приматот на најбрзо растечко членство во сегментот на вториот задолжителен пензиски столб и забележа стабилен раст на средствата под управување. „Задоволни сме од динамиката и интензитетот на реализација на целите. Остануваме посветени на понатамошен напредок во сите клучни области од нашето делување, со фокус на квалитетот на корисничката поддршка, едукацијата и грижата за членовите на фондовите, со кои што управуваме“, изјави г-дин Тихомир Петрески, Претседател на Управен одбор на Триглав пензиско друштво.
Бизнис
Засадуваме вредности. Градиме иднина – MINT Финтек Груп

На Денот на планетата Земја, децата на вработените во MINT Fintech Group засадија 9 нови магнолии во парк-просторот кај Офицерски дом, во соработка со надлежното општинско претпријатие во Општина Битола.
Ова е третата година по ред како финтек компанијата со седиште во Битола ја реализира оваа еколошка и симболична акција, каде бројот на садници расте заедно со годините на компанијата.

Првите магнолии беа засадени во срцето на градот – кај Градскиот часовник, каде годинава пролетта ги пречека во полн цвет. Минатата година – во новиот парк кај Довлеџик. Оваа година – позади Офицерски.
Секоја магнолија е порака. Порака дека технологијата и природата не се спротивности – туку партнери. Порака дека иновативноста е најсилна кога расте со почит кон корените.

Магнолијата како симбол отсекогаш била присутна во Битола – најпознат пример е
онаа во дворот на историската куќа на семејството Иконому на плоштадот Магнолија. Според народните верувања, магнолијата засадена пред куќа носи мир и задоволство, а позади куќа – финансиски просперитет. Совршена метафора за MINT.
„Нашата цел е оваа мала традиција да прерасне во голема магнолиска приказна за градот – каде секое дрво е жив симбол на одржливост, љубов и технолошка визија со локален пулс“, велат од MINT Fintech Group.

9 магнолии. 9 години. 1 град што расте.
Бизнис
AETM: Заедно со Visa поддржуваме 20 микро и мали бизниси бесплатно да отворат е-продавница

Асоцијацијата за е-трговија на Северна Македонија (АЕТСМ), со поддршка од компанијата Visa, објавува јавен повик во рамки на иницијативата „Е-трговија: Супермоќ за локалните бизниси vol.3“. Оваа иницијатива веќе трета година по ред ги поддржува микро и малите претпријатија кои сѐ уште немаат започнато со онлајн продажба, овозможувајќи им бесплатно да отворат своја е-продавница и да ги унапредат своите дигитални вештини за е-трговија.
Преку овој повик, ќе се изберат 20 микро и мали компании, кои ќе добијат:
- Вредносен пакет од 1.000 евра за да отворат своја е-продавница
- Учество на еднодневен практичен и едукативен семинар „Сѐ за е-трговија“
- Сертификат за успешно завршување на програмата од Асоцијацијата за е-трговија на Северна Македонија
- Можност за приклучување кон растечката заедница на домашни е-трговци во рамки на АЕТМ и дополнителна промоција на новите е-продавници.
За учество во јавниот повик, компаниите треба да ги исполнуваат следните критериуми:
- Да се микро или мало претпријатие со седиште во С.Македонија
- Да немаaт веќе активна е-продавница
- Да не добиле поддршка во рамки на Vol. 1 или Vol. 2 или во некој сличен повик на АЕТСМ
- Да доставaт комплетна и точна онлајн апликација
За да се пријавите треба да ја пополните онлајн апликацијата тука, најдоцна до 16.05.2025 до 23:59 часот.
Изборот на компаниите кои ќе бидат дел од програмата за отворање на е-продавница ќе се одвива во месец мај 2025 година. Изборот ќе го врши комисија од експерти во областа на е-трговијата, според однапред утврдени критериуми наведени во повикот. Едукативниот семинар ќе се одвива еднократно, во текот на месец јуни 2025 година.

Иницијативата не само што отвора нови можности за бизнисите, туку и придонесува за формализирање на онлајн продажбата, намалување на сивата економија и поттикнување на довербата кај потрошувачите во домашната е-трговија. Со овој повик, Асоцијацијата за е-трговија – AETСM се вклучува во напорите за зајакнување на конкурентноста на микро, малите и средни компани и нивно мотивирање за подобрување и унапредување на нивното работење поврзано со е-трговија.
Инаку, во првите две изданија беа поддржани вкупно 35 компании, кои успешно ги отворија своите први е-продавници и денес активно продаваат онлајн.
Повеќе информации за јавниот повик може да се погледнат овде.
Бизнис
Атлантик Група: Силен раст на продажбата и профитабилноста под притисок на високите цени на кафето и какаото

Атлантик Група во првото тромесечие од 2025 година забележа приход од продажба во износ од 259,9 милиони евра, што во однос на истиот период лани претставува раст од 9,8%. И покрај исклучителните продажни резултати, профитабилноста е и понатаму под притисок поради рекордните цени на сировото кафе и какао, како и на дополнителните вложувања во вработените, па затоа добивката пред камата, даноци и амортизација (EBITDA) е помала за 8,7% и изнесува 23,0 милиони евра, додека нето добивката во однос на првиот квартал минатата година е пониска за 38,4% и изнесува 6,1 милион евра.
„Во првиот квартал од 2025 година остваривме силен раст на продажбата во однос на истиот период лани, што се должи на растот на приходите во речиси сите деловни и дистрибутивни области и на сите поважни пазари. И понатаму притисокот поради рекордните цени на сировините, посебно на кафето и какаото, како и растечките вложувања во вработените, се рефлектира на резултатите во поглед на профитабилноста. Продолжуваме да го следиме развојот на ситуацијата во предизвикувачкото и динамично макроекономско опкружување, но остануваме уверен дека ќе продолжиме со успешен и одржлив раст, со фокус на зајакнување на конкурентноста, иновацијата и модернизацијата“, истакна претседателот на Управата на Атлантик Група, Емил Тедески.
Кафе, Деликатесни намази и Фармацевтскиот бизнис го предводат растот
Најзначајниот раст на приходите од продажба од 33,9% е остварен во Стратешката деловна област (SPP) Кафе, а потоа следат Деликатесните намази со раст од 19,5% и Фармацевтскиот бизнис со раст од 8,0%. Кафето е со удел во вкупниот приход од 24,4% и претставува најголема поединечна категорија. Помеѓу Стратешките дистрибутивни области (SDP) се истакнуваат Србија со раст од 25,8% и Северна Македонија со раст од 11,2%, а значаен раст е остварен и на пазарите Босна и Херцеговина и Германија. Во вкупната продажба сопствените брендови учествуваат со 65,0%, фармацевтскиот бизнис со 9,4%, додека принципал брендовите сочинуваат 25,6% од приходот од продажба.
Иновативност, одржливост и одговорност на дело
Атлантик Група ја започна 2025 година со лансирање на два нови брендови – линијата на хербални води и сегментот на функционални производи под брендот DoNatural (во рамки на стратешката деловна област Donat) како и нискокалоричната газирана лимонада под брендот Lemonish (во рамки на стратешката деловна област Пијалаци).
Атлантик во склоп на конференцијата Денови на енергетика во Словенија ја освои првата награда во категоријата „Енергетски ефикасно претпријатие“. Компанијата продолжува да реди успеси и во областа на зајакнување на организацијата, што претставува една од темелните стратешки одредници. Оваа посветеност е препозната и во Босна и Херцеговина, каде што Атлантик Група према изборот на порталот MojPosao.ba беше сместена помеѓу трите најпосакувани работодавци.
Атлантик Група и оваа година е добитник на сертификатот Equal Pay Champion (SELECTIO Grupa), со што се потврдува континуираната посветеност на компанијата да осигура еднакви плати за еднаква работа, без оглед на родовата припадност, како и големата застапеност на жени на управните позиции.
- Банкипред 2 недели
Шпаркасе Банка наскоро започнува со изградба на нова Централа во Скопје
- Вработувањепред 2 месеци
Оглас за вработување во НЛБ Банка АД Скопје
- Вработувањепред 2 месеци
Оглас за вработување во Шпаркасе Банка АД Скопје
- Интервјуапред 1 месец
Интервју | ЕМИЛИЈА НАЦЕВСКА: Вклучувањето на Македонија во СЕПА отвора ново поглавје во меѓународните плаќања
- Колумнипред 2 месеци
Онлајн пристапот е лесен, но дали го чуваме доволно безбеден?
- Бизниспред 1 месец
Награди за е-трговија: Ова се најдобрите за 2024 година!
- Вработувањепред 1 месец
Оглас за вработување во Силк Роуд Банка АД Скопје
- Банкипред 1 месец
“Сите врати се отворени” со промотивниот Потрошувачки пакет од ПроКредит Банка