Бизнис
Просечната нето плата во Хрватска во јануари 2025 година изнесувала 1.392 евра и се зголемила за 153 евра за една година

Според податоците на Хрватскиот државен завод за статистика, просечната нето плата во Хрватска во јануари 2025 година изнесувала 1.392 евра, што претставува номинален раст од 2,3% и реален раст од 2,2% во однос на претходниот месец.
Во споредба со истиот период лани, платите бележат значителен пораст – 153 евра повеќе во однос на јануари 2024 година, што претставува 12,3% номинален и 8% реален раст.
Секторски разлики: највисоки и најниски примања
Највисоката просечна плата е регистрирана во секторот авиосообраќај, каде што вработените во просек заработуваат 2.184 евра, додека најниската нето плата е забележана во производството на облека, каде што просекот изнесува 919 евра.
Бруто плата и медијални примања
Во јануари 2025 година, просечната бруто плата изнесувала 1.925 евра, што претставува раст од 2,6% номинално и 2,5% реално во однос на декември 2024 година. Во годишна споредба, бруто платата пораснала за 13,6% номинално и 9,2% реално.
Медијалната нето плата, односно износот што го заработува половина од вработените или повеќе, а половина помалку, во јануари достигнала 1.200 евра, што е 13,3% повеќе во однос на истиот месец лани. Медијалната бруто плата изнесувала 1.619 евра, што претставува 14% раст во однос на јануари 2024 година.
Работни часови и саатници
Во јануари биле исплатени просечно 182 работни часа, што е 4,6% повеќе од декември 2024 година.
- Просечната нето саатница изнесувала 7,49 евра, што претставува намалување од 2% на месечно ниво, но зголемување од 12,1% на годишно ниво.
- Просечната бруто саатница изнесувала 10,37 евра, што е 1,6% помалку од декември, но 13,6% повеќе во однос на јануари 2024 година.
Заклучок
Податоците покажуваат дека просечните примања во Хрватска бележат континуиран раст, како на месечно, така и на годишно ниво. Иако одредени сектори, како авиосообраќајот, имаат значително повисоки плати, други индустрии, како текстилната, сè уште имаат пониски примања. Сепак, растот на медијалната плата и саатниците покажува дека подобрувањата во приходите не се ограничени само на високоплатените професии, туку опфаќаат и поширок дел од работната сила.
Бизнис
Повеќето вработени во Nvidia се милионери, но работат до доцна под висок притисок

Според анкета спроведена меѓу повеќе од 3.000 вработени во Nvidia, дури 76% од нив се изјасниле дека се милионери, а една третина имаат нето вредност над 20 милиони долари. Овие податоци ја отсликуваат финансиската добивка која ја носи работата во една од највредните технолошки компании во светот.
Сепак, богатството не доаѓа без цена. Извештајот на Entrepreneur открива дека многу вработени во Nvidia редовно работат до 2 часот по полноќ, седум дена во неделата. Работната култура во компанијата се карактеризира со високи очекувања и постојан интензивен ангажман, што некои го опишуваат како „златни лисици“ – финансиски награди кои доаѓаат со значителна жртва на личното време.
И покрај интензивниот работен ритам, Nvidia има многу ниска стапка на заминување на вработените – само 2,7% во фискалната 2024 година, далеку под индустрискиот просек од 17,7%.
Овие податоци ја истакнуваат комплексноста на работната култура во Nvidia, каде што финансиските награди се високи, но исто така и очекувањата и работниот притисок.
Бизнис
Вашите пари можат да работат за вас – еве како!

Ако вашите пари стојат на штедна книшка и заработуваат 1% камата годишно, а
инфлацијата „јаде“ 10%, дали навистина штедите или полека губите?
Во време на економска неизвесност, сè повеќе луѓе бараат алтернативи за своите
финансии. Но, една работа е јасна – парите не треба да седат, треба да работат.
Со оваа идеја, P2P.mk, првата македонска peer-to-peer (P2P) инвестициска
платформа, објави бесплатен водич за инвестирање – практичен, разбирлив и
дизајниран за сите што сакаат да започнат со инвестирање, но не знаат од каде.
Зошто е важен овој водич?
Повеќето луѓе мислат дека инвестирањето е комплицирано, ризично или
резервирано само за финансиски експерти. Вистината е дека секој може да
инвестира – само му требаат вистинските информации.
Водичот објаснува:
- Што е P2P инвестирање? – Како функционира и зошто станува сè попопуларно во светот.
- Како да почнете со мал капитал? – Дали е можно да станете инвеститор со само неколку илјади денари? (Одговорот е: да!)
- Како да го минимизирате ризикот? – Стратегии за паметно инвестирање.
- Што треба да знаете пред да вложите? – Разбирање на каматите, роковите и можностите.
Инвестирањето не е само за богатите – туку за паметните
„Луѓето често мислат дека инвестирањето е нешто комплицирано, нешто што го прават само финансиските магнати со огромен капитал. Но, тоа не е точно. Вистината е дека паметните финансиски одлуки започнуваат со знаење, а не со сума на пари. Затоа, решивме да создадеме водич кој ќе ја направи оваа тема достапна за сите“, истакнува Теодор Тодоровски, генерален директор на P2P.mk.
Како да го преземете водичот?
Водичот е целосно бесплатен и достапен за сите што сакаат да научат како да ги зголемат своите финансии. Може да се преземе од официјалната страница на P2P.mk: www.p2p.mk
За P2P.mk
P2P.mk е првата македонска платформа за peer-to-peer (P2P) инвестирање, која им овозможува на луѓето да ги зголемат своите пари преку директно инвестирање во кредити. Наместо класично штедење со ниски каматни стапки, P2P инвестирањето нуди реална можност за раст на капиталот.
Ако некогаш сте се запрашале „Како можам да направам моите пари да работат за мене?“, ова е првиот чекор.
Преземете го водичот денес и дознајте зошто паметните пари не спијат.
Анализи
АЕТСМ: 709 милиони евра се потрошиле онлајн во 2024 – годишен раст од 9%

Согласно најновите објавени податоци на Народната Банка на Република Северна Македонија за безготовински платежни трансакции на виртуелните места на продажба во 2024 година, вредноста на вкупните онлајн трансакции направени од Македонци кон домашни и странски е-трговци, како и од иматели на странски картички кон македонски е-трговци изнесува 43,629.2 милиони денари или 709.4 милиони евра, со што е остварен пораст од 9.3% во однос на 2023 година. При тоа, бројот на вкупните онлајн трансакции изнесува 21.6 милиони, односно е за 11.4% повеќе во однос на 2023 година.
Просечната вредност на направените онлајн трансакции во 2024 година изнесува скоро 33 евра и е помала за 0.7 евро од 2023 година. При тоа, кон македонските е-трговци од иматели на домашни и странски даватели на платежни услуги направени се 26,136.6 милиони денари или 425 милиони евра што преставува 60% од вкупната вредност на онлајн трансакции. 40% од вкупната вредност на онлајн трансакциите Македонците ја направиле во странство.

Извор: НБРСМ
Што се однесува до структурата на бројот на направените онлајн трансакции според потеклото на картичката и местото на направената трансакција кон македонските е-трговци, Македонците и странците со своите картички оствариле скоро 66% од трансакциите, додека во странство Македонците оствариле 34% од трансакциите.
Во 2024 година, согласно подaтоците на Народната банка има вкупно 1.666 трговци со виртуелни места на продажба, но активни е-продажни места се 1312 односно 15 повеќе во однос на минатата година (активно работење подразбира извршување најмалку една трансакција на продажно место на трговецот во текот на календарската година за којашто се известува).
Асоцијацијата за е-трговија неодамна направи унпаредување на регистарот на е-трговци, кој претставува единствен регистар на онлајн продажни места кој се обновува во соработка со 5те банки кои нудат процесирање на е-трансакции. Регистарот содржи и категоризација, односно може да се прегледаат сите активни е-трговци и може да се пребаруваат е-трговците.

“Вредноста и бројот на онлајн трансакциите бележи и во 2024 година пораст. Минатата година ја одбележа и унапредувањето на понудата односно побогата понуда и примамливи промоции од домашните е-трговци, како и зголемување на понудата за домашните купувачи од интернационални е-трговци како Тему каде единствена платежна опција е плаќањето со картичка. Ефектите врз порастот останува да ги видиме преку податоците за првиот квартал годинава, а секако граѓаните ќе ги менуваат навиките и ова ќе влијае на вештините за онлајн купување кои што еволуираат. Отворањето на интернационалната понуда, од друга страна уште повеќе го истакна главниот предизвик за домашните е-понудувачи односно предизвиците со доставата. Оваа година очекуваме овој придружен и клучен сектор да се унапредува како што расте онлајн купувањето и очекувањата на купувачите, како и плаќањата. Асоцијацијата за е-трговија и минатата година со своите активности придонесе за проширување и зајакнување на понудата во е-трговија, унапредување на дигиталните вештини, намалување на сивата економија и зајакнување на довербата во онлајн купувањето. Преку активности како што е регистарот на е-трговци, беџот за верификувани е-трговци и информативно-едукативните кампањи за јавноста влијаеме на поголема информираност, свесност и само-заштита на граѓаните со што придонесување и за унапредување на страната на побарувачката”, вели Претседателката на Асоцијацијата за е-трговија, д-р. Нина Ангеловска Станков.
- Вработувањепред 1 месец
Оглас за вработување во НЛБ Банка АД Скопје
- Вработувањепред 1 месец
Оглас за вработување во Шпаркасе Банка АД Скопје
- Вработувањепред 2 месеци
Оглас за вработување во Стопанска банка АД – Скопје
- Банкипред 2 месеци
НОВО: Кредити од Комерцијална банка со намалени каматни стапки
- Колумнипред 1 месец
Онлајн пристапот е лесен, но дали го чуваме доволно безбеден?
- Вработувањепред 2 месеци
Оглас за вработување во ТТК Банка АД Скопје
- Вработувањепред 2 месеци
Оглас за вработување во ТТК Банка АД Скопје
- Банкипред 2 месеци
STB Pay by link – ново платежно решение за вашиот бизнис од Стопанска банка АД – Скопје